Miasto Żagli to niebezpieczne miejsce - port wypełniony piratami i żądnymi krwi zbirami. Znajduje się w ujściu lodowatej rzeki Mirar i znajduje się u wrót pełnego bogactw mineralnych Mirabaru.
Władzę w Luskanie sprawuje podobno pięciu wielkich kapitanów: Taerl, Baram, Kurth, Suljack i Rethnor. Podejrzewa się jednak, że prawdziwa władza spoczywa w rękach Tajemnego Bractwa, w ich wieży na wyspie.
Przemierzający morza luskańscy kupcy zawsze byli zawzięci, dumni i wojowniczo nastawieni. Na przestrzeni lat toczyli spory z śródlądowym miastem Mirabar, nadbrzeżnym Neverwinter i wyspiarskim królestwem Ruathym. Nawet dziś finansują działalność piratów, którzy łupią statki i porty wzdłuż Wybrzeża Mieczy. Handlują z Amn, Kalimshanem i wieloma innymi miastami, które nie chcą być z nimi wiązane, ale nie mają nic przeciwko spotkaniom na neutralnej ziemi Mintamu.
Rzeka Mirar dzieli miasto na dwie duże części. Północna stanowi otoczoną murem enklawę, w której znajdują się niemal wyłącznie magazyny. Południowa część jest znacznie starsza. Tę silnie umocnioną część otaczają obozowiska karawan.
Obie części miasta są połączone trzema mostami. To Most Portowy, Dalatha i Górnorzeczny. W ujściu Mirar znajduje się pięć większych wysp, z których trzy, znajdujące się najbliżej południowego brzegu są zabudowane. Główne obszary Luskanu to Dzielnica Kapitańska, Portowa, Mirabarska, Dorzecze i Nadbrzeżna.
0 komentarze:
Prześlij komentarz